4 ian. 2009

HOMO VIDENS *

0
Epilog - sau cum am reusit sa ucid Spiritul Craciunului

O dimineata obisnuita de Craciun ... masa in familie ... apoi ... nimic. De ce nimic? Pentru ca intreaga ratiune a Craciunului la romani parea a se rezuma la verbul ,,a manca". Dupa masa ... vid de activitate. Fiecare isi gaseste un loc confortabil in casa iar principalul obiect asupra caruia fiecare vrea sa isi manifeste monopolul este celebra telecomanda a televizorului. Asadar m-am asezat langa fratiorul meu mai mic savurand filmuletele si desenele pentru copii. Intre pauzele de filme si desene animate, goana dupa cel mai interesant canal incepe ... deodata STOP ... miscarea degetelor a intrat in slow-motion, treptat a ajuns la 0, pupilele s-au dilatat iar corpul a intrat in repaos. Gasisem intr-un final ceva ce imi acaparase interesul, desi s-a dovedit a fi o alegere proasta si ajungand in final sa suspin dupa acel film cu un copil in tara lui Mos Craciun ce tocmai incepuse inainte sa ma hotarasc sa schimb canalul. Dintre toate cele 40 de canale eu m-am oprit la ,,Gala 10 pentru Romania" difuzata la Realitatea Tv.

Aici incepe poveste ...

Sincera sa fiu nu as fi optat pentru asa ceva daca marele actor Florin Piersic nu ar fi fost in mijlocul unui discurs cum numai dumnealui stie sa rosteasca. Pentru inceput toate bune si frumoase au fost prezente pe scena persoane publice demne de admiratie, scriitori, pictori, etc. Apoi a urmat cosmarul si anume premiul la categoria ,,Cei mai admirati romani". Nominalizati : Silviu Prigoana, Mihaela Radulescu, Mircea Geoana, Calin Popescu-Tariceanu, Ion Iliescu, Andreea Marin, Teo Trandafir, Mircea Badea (dintre toti fiindu-mi cel mai simpatic) si bineinteles cine altul decat Traian Basescu. Ghiciti cine a fost castigatorul? (in caz ca nu v-ati distrus ziua de Craciun cu aceiasi emisiune). Cine altcineva putea sa fie cel mai admirat om din tara decat insusi domn' presedinte. Imediat dupa a urmat un moment de reflectie. Nu neparat din cauza ca nu ma asteptam la astfel de nominalizari, ba din contra, la aceleasi persoane m-am gandit si eu ca ar fi preferate de populatia din Romania pentru acest top, dar am stat sa ma gandesc ce personalitate admir eu cel mai mult in Romania. Am ajuns la concluzia ca nu admir pe nimeni in mod special. Imi plac anumiti actori, ii consider haiosi pe unii politicieni dar nu, nu admir pe nimeni. Insa ceea ce a mi-a dat aceiasi senzatie de flash-back din filmele de groaza au fost nominalizarile pentru ,,Tineri politicieni", mai precis o nominalizare. In acel moment mi-a venit in minte chipul femeii cu parul ravasit, ochii plini de cearcane, imbracata in camasa de noapte si fata injectata de spaima ce isi pune mainile in cap si urla. Nu retin exact locul pe care il ocupa dar era printre primele. Daca nu aveti ,,feeling-ul" care va indruma spre raspunsul corect, persoana nominalizata este chiar Elena Basescu. Nu am nimic impotriva domnisoarei Basescu sa se afirme dar NU in politica. Ii statea chiar foarte bine pe posterele cu reclame pentru acele firme renumite de imbracaminte, ii sta bine pe podium dar nu ii sta bine vorbindu-le oamenilor despre politica, nu are nici macar 1% din tehnica discursului mostenire de la tatal ei iar prezenta este mai degraba fitoasa, desi sfioasa, decat puternica si sigura. Lista a fost salvata de domnul Victor Ponta ce a fost nominalizat ,,The Winner".
Dupa aceste doua categorii am renuntat sa ma mai uit, realizand ca pierd vremea dar am ajuns la aceiasi concluzie pe care multi cetateni ai acestei tari o au sau ar trebui sa o aiba: TELEVIZORUL FACE PE OM !!!! Fiind putin atenti la nominalizari putem lesne observa faptul ca personajele prezentate in TOP nu sunt neaparat cele potrivite pentru a merita acest loc. Oamenii adevarati, cei care merita apreciati sunt, din pacate, in spatele acestora si nu vor putea ajunge niciodata apreciati la adevarata lor valoare caci oamenii de valoare nu au timp de televizor sau nu au influenta necesara pentru a aparea pe micul ecran. Haiosa sintagma totusi ,,micul ecran" caci pe cat este de mic pe atat este de influent.

P.S. daca va intaniti din intamplare cu Spiritul Craciunului ii transmiteti ca anul viitor il astept dar promit sa fiu cuminte si sa nu ma mai uit la emisiuni care sa il fac sa se sperie si sa fuga :D

* pentru ca asa m-au invatat profesorii mei la Facultate, nu trebuie sa ne insusim sintagme ce nu ne apartin, asadar trebuie sa mentionez ca titlul de HOMO VIDENS vine de la celebra lucrare, cu acelasi nume, a lui Giovanni Sartori

No Response to "HOMO VIDENS *"